lørdag 10. mars 2012

Spann nr 78 - Finnmarksløpet 2012

Vinterens store eventyr for alle hundekjørere er nå i gang - og det som ikke er gjort nå av forberedelser forblir ugjort! Hver kjører har sine drømmer om å vinne og har tilbakelagt ganske mange mange mil og for ikke snakk om år med trening og oppdrett av gode hunder.

For meg er Finnmarksløpet en naturlig del av mars måned som jul er i desember! Jeg har vært med mange år og har vært på topp 3 og jeg har brutt - og jeg har prøvd sørpe og stålis-spor - jeg har fått god mat og ikke helt super mat, møtt artige folk og slitne folk, blitt hjulpet, hjulpet andre, fått healing og oppmuntret noen, blitt forbikjørt, kjørt forbi, fått parkering, kjørt gjennom sjekkpunkt der andre hviler, stanset på lure plasser og overnattet på sporet og ventet på at stormen skulle gi seg. Klible, krible! Jeg innrømmer det: Dette er årets, kjempekick! Som min barndoms julaften!




Håper du følger med på internett, langs løypa og på alle de flotte arrangementene rundt omkring i Finnmark. Hvert år har det skjedd en vekst i arrangementet som gjør løpet til et felleseie for hele fylket! Finnmarksløpet betyr etterhvert mye økonomisk for mange småbedrifter og lag og foreninger! Løpet er blitt en kulturelt eventyr for oss i Finnmark og våre gjester, og løpet skaper masse flotte møter mellom folk, steder, kultur og natur! Løpet trekker til seg utenlandske kjørere og presse. Sammen med NRK sin TV-dekning er dette en tung og massiv Finnmarksreklame! Flott å få være med på! Takk til de galningene som startet dette løpet. De var kloke folk med ambisjoner på vegne av Finnmark!

Jeg har drevet med hunder i 30 vintre i år! Dette løpet er et jubileum for meg på den måten, og jeg tenker tilbake på Sako og Tarzan som var mine første hunder som lærte meg mine første lekser om hundekjøring og hundestell. Minnes min første slede, mine første nyfødte valper i egen kennel, mitt første Finnmarksløp, første gang jeg ledet et løp,  min første pallplassering, min første sponsor osv. Ting tar tid. Det tar tid å bygge opp noe, og det er artig å gjøre det sammen med andre i familien og i hundekjørermiljøet i hele landet.

Hundekjøring er ikke hele livet, men det gjør mitt liv helt ! Det var mitt motto på starten av denne bloggen!! Hvis jeg skulle ha noen store ønsker for verden i dag så må det være at Obama vinner valgt i USA og at min og Lance sin drøm om Grønland blir realisert og at jeg vinner Finnmarksløpet i år.
Av de tre er det selvsagt viktigst at Obama vinner valget, men ellers vet jeg godt hva som er nummer 1 på den topp-3-lista denne uka!

Overlater spakene til mine blogghjelpere - og mulig dere vil høre fra meg undervegs i løpet....

Godt løp, venner!
Måtte den beste vinne!
Jeg, Nuni og Fink og resten av storspannet skal gjøre vårt beste!

Arne



Flere bilder fra dagens start og fra Arnes team....

Kl. 12.22: Arne starter ut i gågata med masse entusiastisk publikum  - Finnmarksløpet 2012

No skal vi starte snart!


Familen på plass! Mina og Isak sender pappa avgårde!



Team Arne Karlstrøm 2012 med handlerne Marianne og Trine og Stein Roness. Trine og Stein er meget nære venner og tidligere kjørere i Finnmarksløpet! Vi gleder oss å ha dem med på teamet!!



Nabo Ben Vogt må kjøpe litt Herbalife til løpet! Ben kjører 100-mila! 



Nabo Jon Hearn kjører 50-mila!


Olivia gjør klar spannet til start 11.39 - og ho kom med på NRKTV i kveld da ho kjørte ut fra restarten!

Nydelig dag i Alta!








Luesalg fra panseret! 














1 kommentar:

  1. Lykke masse til onkel Arne!! Nydelig familiebilde av dåkker fire! Stor klæm fra Oslo!

    SvarSlett